Russisk divisionsklub gør grin med Juventus
Den italienske storklub Juventus præsenterede i går et nyt logo, og det gav fødsel til en lang række vittigheder på de sociale medier. En af de bedste kom fra en upåagtet russisk førstedivisionsklub.
Af Toke Møller Theilade
Da de regerende italienske mestre fra Juventus i går præsenterede klubbens nye logo, startede det et ramaskrig på de sociale medier. Fodboldfans fra hele verden brokkede sig over, at Juventus havde droppet deres ikoniske logo til fordel for det noget intetsigende nye logo.
Agnelli: "This new logo is a symbol of the Juventus way of living." #2beJUVENTUS pic.twitter.com/x5B3fapqGJ
— JuventusFC (@juventusfcen) January 16, 2017
Naturligvis gav beslutningen også fødsel til en lang række jokes. En af de bedre kom fra russiske FC Jenisej, der til daglig spiller i den næstbedste række. Inspireret af Juventus’ nye logo annoncerede Jenisej på Twitter, at de nu også fandt tiden moden til rebranding, hvilket de understregede ved at kopiere Juventus’ #2beJUVENTUS-hashtag.
Подумали о ребрендинге! #тренды #2beEnisey pic.twitter.com/xeJgjCUYlp
— ФК «Енисей» (@fc_enisey) January 17, 2017
Jenisej har efterhånden en lang tradition for at skabe overskrifter på sociale medier på trods af deres ydmyge fodboldbaggrund.
Tidligere har de blandt andet tilbudt Roman Shirokov, på det tidspunkt anfører for det russiske landshold en kontrakt over Twitter skrevet på et stykke A4-papir.