Slovakisk-amerikansk fake news skaber reklame til slovakisk brændevin

Borovicka: Facebook

Slovakiet(VIDEO): En fake breaking news om slovakisk brændevin Borovicka, tiltrækker opmærksomhed på Facebook i Slovakiet. Borovicka har sit navn og aroma fra nåletræer og denne kendsgerning benyttede reklamebureauet AMI communication til en slags ”breaking news” på en fiktiv amerikansk tv-station.

Indslaget går ud på, at slovakkernes forbrug af Borovicka er ved udrydde skovene i Slovakiet, således, at Slovakiet allerede i 2024 skal importere nåletræer til produktion af deres yndlingsdrik.

Reklamen leger med fordomme om, at amerikanere ofte ikke i besiddelse af almenviden og ramte plat hos slovakiske seere, som på Facebook flittigt har kommenteret den, for det meste med anti-amerikanske kommentarer.

”Tror de virkelig, vi laver brændevin af nåletræer, spørger en seer, mens en anden tilføjer:

”Virkeligt et højt niveau, hele USA er som et psykiatrisk hospital. De burde ikke lukke dem ud”

Den der nok griner mest er producenterne af Borovicka, som har nået sit mål: at skabe reklame for Borovicka. ota

https://youtu.be/2rOY2GbWXpI

Share This